Formai újításai, szürreális ötletei, de leginkább az alkalmazott fotográfia iránti elkötelezettsége fémjelezte a sajátos Füles-stílust. Olyan korban m?velte ezt a m?fajt, amikor nemhogy valóságos piac nem létezett, de magát a fogyasztói társadalmat, melynek termékeit kellett (volna) képekkel népszer?síteni, ítélték el párthatározatokban.
|
Elektroimpex |
Hogy védje magát, eleinte minden reklámfotóját két változatban készítette el, egyiken a hagyományos, langyos stílusban látható a "szocialista termék", a másikon a Füles-féle absztrakt módon. Vegyük például az ELEKTROIMPEX fotót. (Tényleg, emlékszik még valaki, mit exportált ez a vállalat?) Fülig ér? mosolyú hétvégi-turista házaspár, hegymászókötélen lógva, egy-egy m?anyag termoszt tart a kezében, valahol a Pilisben. A másik kép montázsának absztrakt terébe ugyanezt a terméket helyezi, a többi képelem csak laza asszociációs viszonyban van a hangsúlyos helyet elfoglaló tárggyal. A montázs elemeinek hatása azonban sokkal maradandóbb, több mint harminc évvel a fotó elkészülte után is valami furcsa hangulat uralja a képet, emléket állítva az azóta már megsz?nt vállalatnak és termékeinek.
A Vintage-ben kiállított kollekciót csupa olyan Füles kép alkotja, melyek, miközben felismerhet? rajtuk a kor, amelyben fogantak, egyfajta id?tlen transzavantgárd stílust képviselnek. Az egyik legjobb példa erre a Cordatic-fotó, amely Pécsi József harmincas években készült reklámjainak stílusát kölcsönzi. A galéria kurátora biztos kézzel válogatta az életm?b?l azokat a képeket, melyeket az id? azóta artfotóvá érlelt.
http://www.vintage.hu
http://fotomuveszet.elender.hu/0034/003408.html