Fesztivál.hu

Port80.hu

Mp3Heaven.hu




Legyen a Papirusz.hu a Kezdőlapja! Tegye be lapunkat a Kedvencek közé!
SZÍNHÁZPEDAGÓGIAI PROGRAM (Színház)
Szerző: Papirusz
2010. február 8. 09:39
SZÍNHÁZPEDAGÓGIAI PROGRAM

SZÍNHÁZPEDAGÓGIAI PROGRAM

BEAVATÓ SZÍNHÁZ

A színházpedagógia sok nyugati ország színházi kultúrájában és működésében integrált terület, mert ott a színházak felismerték, hogy nem elég csak meglévő közönségük számára előadást készíteniük, hanem gondoskodniuk kell a jövő színházba-járóiról is. A magyar kőszínházak repertoárjából is szinte teljesen hiányoznak a tizenéveseket megszólító előadások. Pedig a fiatalok számára is lehet és érdemes közvetlen színházi élményt biztosítani, részben a formanyelv újításait, sajátosságait keresve, de elsősorban a téma testre szabásával.

Ezeket a vizsgadarabként készülő előadásokat középiskolás csoportok is látogatják, mellyel célunk, hogy a középiskolás korosztály számára biztosítsunk egy olyan előadást, mely az ő nyelvükön, az ő korosztályukba tartozók előadásában, az ő problémájukról szól. Az előadásokat színházi-nevelési foglalkozás követi, melyben a nézők drámatanárok vezetésével dolgozhatják fel a látott előadást.

Feldolgozható nevelési, közösségi problémák:

-   az agresszió,

-   az emberi szexualitás,

-   az ösztönök megjelenése, tudati szintre emelése,

-   valamint mindezek elfojtására irányuló társadalmi-erkölcsi konvenciók közötti összeütközések

-   a kamaszodó közösség életében lévő rivalizálás, önagresszió, agresszió, öngyilkosság, a felvilágosítás hiánya, és majd minden téma, mely a mai fiatalok életében kulcsszerepet tölt be.


A színházi előadás - a maga sajátos eszközeivel - egyrészt fel akarja hívni a felnőtt nézők figyelmét a létező, de leginkább ki nem beszélt problémákra, másrészt a kamaszok figyelmét a rájuk leselkedő veszélyekre.




A SZÍNHÁZPEDAGÓGIAI PROGRAM FORMÁI

 

Beavató színházi program

A közösen megnézett előadás után egy-egy fontos jeleneten keresztül - azok megismétlésével - megvizsgáljuk, elemezzük a darabot és annak színházi megvalósítását. Ez a forma jól használható színházi korszakok, jelrendszerek, műfajok, gondolkozásmódok bemutatására éppúgy, mint konfliktushelyzetek vagy problémák elemzésére.

A program hossza: Előadás + max 90 perc, Létszám: max 60-100 fő

 

Előadást feldolgozó foglalkozás a színházban.

 A színházi előadás megkezdése előtt fél órával - a színházpedagógus vezetésével - egy-egy csoport előkészítő foglalkozáson vesz részt, majd az előadást követően mintegy egy-másfél órában beszélgetve, játszva dolgozza fel a látott előadást. A játékélményen keresztül a színházi élmény is elmélyül, sajáttá válik. Az előkészítés és a feldolgozás is történhet iskolai keretek között.

A színházpedagógus a drámapedagógia módszereivel (a drámából vett idézetek, szituációk felelevenítésével, szerepjátékkal, képek bemutatásával és lehetőség szerint a produkcióhoz készült „munkafüzet" segítségével) keresi az előadáshoz kapcsolódó befogadói problémák feloldását.

 A program hossza: Előadás + max 120 perc, Létszám: max 40-60 fő


A programban a következő művek szerepelnek:

·         Wedekind: A tavasz ébredése /rendező: Vidovszky György/

·         Móricz Zsigmond: Árvácska /rendező: Vidovszky György/

·         Moliére: Tudós nők /rendező: Kéri Kitty/

·         J.B. Shaw: Tanner John házassága /rendező: Karinthy Márton/

·         Karinthy Frigyes: Tanár úr, kérem /rendező: Karinthy Márton/

További Információért keresse a http://diakprogram-karinthy.hupont.hu weboldalt, illetve Varga Gyöngyi ifjúsági szervezőnket a 0036/20390-7979-es telefonszámon!

 
 
Jelenleg 4 olvasó böngészik a Papiruszon

Ingyen hirdetés | Fesztivál, rendezvény
Weboldal készítés