A világháló egyik alaptulajdonsága, hogy egy-egy jó vagy kétes érték? poén nyomán pillanatok alatt ismertté válhat egy hétköznapi ember. A figura a tréfás internetez?k keze alatt önálló életre kel, és már meg is született a nemzetközi sztár - vagy antisztár. A sztárcsinálók nem a neves impresszáriók közül kerülnek ki, hanem névtelen internetez?k, akik egy fénykép átalakításával vagy egy honlap létrehozásával lövik ki sokszor mit sem sejt? jelöltjeiket a hírnév felé. ?k a már digitális népm?vészeknek is elkeresztelt html-bajnokok vagy Photoshop-b?vészek: ecsetjük az egér, vásznuk a monitor.
A szörföl?k körében hamar világhírnévre tett szert TouristGuy, azaz a turista arc, akinek a fizimiskája a tréfás kedv? fotóátalakítóknak köszönhet?en ma már minden jelent?s eseményr?l készült fotón ott van. A már legendás férfi sokak szerint magyar. Rajongói már itthon is létrehoztak neki egy oldalt, amelyr?l megtudhatjuk, hogy a történet, mint sok másik is, 2001 szeptemberében kezd?dött. F?h?sünk (nevezzük Waldó Péternek) kissé unva magát, arra gondolt, feldobja valamivel a haverjait. Eszébe jutott, hogy nem is olyan rég látogatott el az éppen akkor már romjaiban hever? World Trade Centerhez, s?t: akár 11-én is ott lehetett volna, amikor a szörny? tragédia történt.
El?kotorta már kissé sárguló fotóit, beszkennelte, majd valahonnan az internetr?l leszedett egy nagyobb felbontású képet egy jó nagy repül?gépr?l. A kett?t összerakta, aztán az új képet elküldte tíz barátjának. A tíz embernek nagyon tetszett a fotó, ?k elküldték 10 embernek, és ?k is újabb tíznek. A következ? 10 ember már nem is tudta, ki van a képen, de látták benne a fantáziát, és ?k is továbbküldték. Az internetes levelezésnek nincsenek határai. Hamarosan az eredeti nyelv is elt?nik, a levél nemcsak angolul, németül, franciául, hanem thai, kínai, japán és felsorolhatatlan számú nyelven terjedt tovább. Waldó Péter hétköznapi ember világhír? lett.
Az id? az interneten gyorsabban halad: Uhrin Benedek személyében már ki is fakult az els? hazai netes sztár. Rajongói honlapja, amelyen számai, az azokból készített remixek, valamint a fan club tagjainak hírei szerepeltek, mára elt?nt. A domainnév alatt egy hasonló nev? lakópark hirdetését találni. Uhrin Benedek karrierje akkor indult, amikor néhány informatikus a Zenit tv éjszakai m?sorában rácsodálkozott a hihetetlen hamisan énekl? jelenségre, és azon melegében rajongói site-ot szerkesztett neki. A több mint 80 éves m?kedvel? öregurat aki egyébként semmit sem értett az egész felhajtásból, felkapta a média, hamarosan már a bulvárlapok is cikkeztek róla. Sok szörföl? szemében ez már a véget jelentette, a rajongói hátteret jelent? internetes közösség lassan, de biztosan lemorzsolódott. Uhrin Benedek visszaolvadt az ismeretlenségbe.
Helyét átvette az új trónkövetel? Szalacsi Sándor kocsordi munkásember, aki ha lehet, még kevesebbet ért abból, hogy mi is történik körülötte. ? egy dokumentumfilmben szerepelt volna a kilencvenes évek végén, ha a film rendez?je ki nem vágja a vele készült beszélgetést a tökéletesen zavaros mondandó miatt. A kivágott részlet valamilyen úton-módon felkerült a világhálóra, és terjedni kezdett, mint egy vírus. Szalacsi totális sztár, minden területen tarol. Idétlen mondatai szállóigékké váltak, arcát képszerkeszt?k százai használták fel humoros montázsok alkotására, a klip hanganyagából zenei remixek készültek, flash-rajzfilmek f?szerepl?je lett. S?t, komplett merchandising épült rá: kapható már Szalacsis bögre 800 forintért, Szalacsi képpel díszített egéralátét, és mindenféle egyéb finomság. ? már az új generáció: úgy lett sztár, hogy nem tud, és nem is akar tudni róla, és úgy csinálnak bel?le pénzt, hogy nem abból nem jut neki. Maga a megtestesült virtualitás.