Megalakulásuk óta a Szkéné ad otthont nekik: mint kiemelt társulatot fogadják be ?ket. Itt havi tizenkét alkalommal játszanak, bár ezt az el?adásszámot emelni szeretnék a következ? évadtól kezdve. A Budapesti M?szaki Egyetem f?épületében rendelkezésükre áll a próbaterem, s a Szkéné mint háttérbázis közönségszervezéssel is foglalkozik - bár a társulatnak már bejáratott törzsközönsége van, s az el?adások híre leginkább szájhagyomány útján terjed.
A társulat méltatói el?szeretettel használják el?adásaik jellemzésére a komor és mulattató jelz?t. A darabokat Pintér Béla jegyzi, alapjuk eredeti ötlet, amelyet er?s személyes érintettség hat át. A harsány humor mellett sikerük f? oka talán abban rejlik, hogy el?adásaik valóságszagúak és meglehet?sen problémaérzékenyek, napjaink társadalmi kérdéseit állítják a középpontba, ilyen például az egészségügy sivár helyzete, a szekták léte vagy a nép-álnépi kultúra keveredése. Ezek a témák természetesen direkt politizálás nélkül jelennek meg.
A próbaid?szak a résztvev?kt?l igazi alkotómunkát kíván, hiszen a próbák során együtt dolgoznak a rendez? - és többnyire valamelyik f? szerepet is játszó - Pintér Béla jelenetein. Pintér Bélának mint szerz?nek - aki egy évig a fiatal drámaíróknak járó Örkény-ösztöndíjban is részesült - egyébként gyakran felteszik a kérdést, hogy kortárs drámaíró-e vagy sem. Tény, hogy nyomtatásban még nem jelent meg színdarabja, s más társulat sem mutatott be t?le semmit.
Ez a fajta színházcsinálás Nyugat-Európában nem szokatlan, ott a rendez?k gyakran saját társulatuk számára írnak darabot, amely aztán csak az ? el?adásukban látható. Pintér Béla egy korábbi interjúban azt vallotta, hogy csodálja a klasszikusokat, ám az adaptációknál jobban érdekli a színház általa gyakorolt formája, s bár k?színházi produkciók rendezésére már több ízben hívták, jelenleg nem vágyik el az alternatív színházi formából, mert úgy érzi, a ?beépülés? a szabadság korlátozásával járna.
A társulat magja nyolc f?b?l áll: ?k minden produkcióban benne vannak (Bencze Sándor, Csatári Éva, Deák Tamás, Enyedi Éva Nagy-Abonyi Sarolta, Pintér Béla, Szalontay Tünde, Thuróczy Szabolcs). ?k általában nem vállalnak színházon kívüli munkát, azaz nem szinkronizálnak, TV-ben nem szerepelnek, olykor azonban felt?nnek egy-egy játékfilmben. (A legfontosabb ezek közül talán a Thuróczy Szabolcs és Csatári Éva f?szereplésével készült Anarchisták cím? Tóth Tamás-film volt.) Ugyanakkor el?fordul, hogy a rendez? és a színészek más alternatív csoportoknál is fölbukkannak.
A próbaid?szak általában egy-három hónapig tart. Mára állandó munkatársakból álló gárdát is magáénak mondhat a társulat: Horgas Péter díszlettervez?, Benedek Mari jelmeztervez?, Darvas Bence zenei munkatárs és zeneszerz? szinte valamennyi produkciójukban dolgozi. Negyedik produkciójuk kezdete el?tt veszítették el a fiatal színészn?t, Szemerédy Virágot, aki azóta is pótolhatatlan ?rt hagyott maga után.
A társulat mostanra számos díjjal és elismeréssel büszkélkedhet, a Népi Rablét 1998-ban megkapta a színikritikusoktól Az évad legjobb alternatív el?adása-díjat, az évi Alternatív Színházi Szemle megosztott f?díját, a szarajevói nemzetközi fesztivál legjobb el?adása- és legjobb rendezése díját. A Kórház-Bakony 1999-ben a színikritikusoktól megint Az évad legjobb alternatív el?adása-díjat kapta, a f?várostól A legjobb alternatív együttese-díj jött, s az évi Alternatív Színházi Szemle megosztott f?díja ismét nekik jutott. Valamint beválogatták az Országos Színházi Találkozóra.
A Sehova Kapuja 2000-ben újból kivívta a színikritikusok elismerését: az évad legjobb alternatív el?adása-címmel jutalmazták; s a f?város ismét nekik adta a legjobb alternatív el?adás-díjat, s ezúttal az Alternatív Színházi Szemle közönségdíját vihette el. Ez az el?adás is részt vett a Pécsi Országos Színházi Találkozón. A 2001-es Öl, butít! pedig Thuróczy Szabolcs számára hozta meg a f?város által kiadott Az évad legjobb féri színészi alakítása-díjat. Idei bemutatójuk, a máris sokhelyütt méltatott Parasztopera, Pintér Béla és Darvas Bence ?balladisztikus? hangvétel? és vaskos humorú operája joggal számíthat hasonló eredményekre. A Szkénében egyébként mindegyik darabjukat m?soron tartják, az els? három már túl van az 50. el?adáson.